Søvn

Børn, der har brug for at sove, har selvfølgelig mulighed for det.

Børn har forskellige soverytmer når de er helt små. Vi er i den forbindelse opmærksom på det enkelte barns behov for søvn. Som udgangspunkt får børn lov at sove til de vågner. Det er dog vigtigt for os at være i tæt dialog med Jer forældre om hvordan barnet sover/har sovet i hjemmet og hvordan og hvor meget overskud barnet har når de eksempelvis bliver hentet fra institution. Det giver os en indikation om hvad vi skal være opmærksomme på ift. barnets søvn i institutionen. Dette gør vi for at hjælpe barnet ind i en mere fast soverytmer. Både i institutionen men også i hjemmet.

Vi har barnevogne og krybber til børnene under 2 år.

Når barnet bliver 2 år skal barnet sove på madras på stuen. Her bliver børnene puttet kl. 12:00 efter frokost og vågner typisk kl. 14:00. Børn der har brug for at vågne langsomt får som udgangspunkt lov til ligge til alle børn er oppe.